Isnin, 21 Mei 2018

Tun M Dah Berubah

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Tun M Dah Berubah
Kita manusia, bukannya malaikat.
Maka tak pelik pun kalau betul Tun M dah berubah seperti yang diluah oleh saudara Mohammed Mohammed Ramzie ini dalam status Facebook miliknya baru-baru ini.

Rata-rata netizen setuju dengan pandangan lelaki ini tentang Perdana Menteri  ke-7 dan kalau dicongak memang masa dah tak banyak sedangkan banyak perkara yang beliau nak dibuat dalam usia 93 tahun. Ini satu perjuangan Dr Mahathir Mohamad untuk rakyat.

Rakyat Tolonglah  Menilai Dari Lubuk Hati

Tadi buka berita TV3, Tun kata Tun tak setuju polis tangkap budak yang hina tun. Tun kata “biarlah mereka mengkritik, saya tak mau guna kuasa saya buat pada mereka macam tu, sesiapa pun boleh mengkritik saya, akhbar harakah atau akhbar bebas apa pun mereka ada hak, dan saya tak mahu halang media untuk menahan apa-apa luahan dari pelbagai pati punya kritikkan terhadap saya.”

Ini sunnah macam Rasulullah, orang balas dengan kekasaran Nabi balas dengan kelembutan ahklak yang baik. Musuh yang kasar pun akan menjadi lembut, orang yang membenci akan menjadi sayang.



Ya TUN, biar nanti kebenaran dan rakyat yang menilai. Allah kan ada, Allah angkat Tun lagi sekali untuk memimpin bersebab, Allah nak kifarah dosa Tun yang lalu. Allah bagi peluang Tun sampai umur ni pun masih sempat memperbetulkan silap, bagi memulihkan Malaysia. Ini adalah perjuangan yang suci bagi orang yang mahu memimpin dengan telus.

Tun M Dah Berbeza

Saya anak muda menyokong apa yang baik dari PH saya setuju, saya juga tahu salah silap yang Tun lakukan dahulu. Namun kita melihat perubahan Tun sekarang amat beza dari yang dulu. Saya juga mengikuti berita-berita dan the way akhlak Tun handle keadaan dan sesuatu isu, merendah diri dan mahu terima teguran.

Tidak semestinya orang itu dia baik, tapi disebabkan dia dalam parti BN atau PH atau PAS, kita tak mahu membenarkan kebaikkan yang dia buat.

Mana-mana sahaja yang baik kita harus kita TEGAK dan benarkan, mana kala yang BURUK, hatta dia orang BN ke PH ke PAS ke maka HARAM kita benarkan.

Tak semestinya kita duk puji individu PH kita orang PH, ohh kalau kita puji kebaikan kebenaran yang orang kafir buat mean kita orang KAFIR?


Ini Mentality segelintir melayu.

Kebenaran tetap kebenaran, hatta seorang pelacur yang datang tegur kita makan tak bismillah pun kita wajib menerima teguran kebaikkan dan benarkan kebenaran dia.
Nabi Juga pernah puji suatu kebaikkan yang di lakukan oleh kafir. 

Nabi siap bagi makan pada kafir tu hari-hari, baik benar nabi terhadap si kafir tua. So kita nak judge nabi org kafir di sebalik nama islam? Fikirkan saudara ku, jangan sempit kan dada mu dengan ilmu yang sedemikian.


Allah.. Allah… Allah. Moga Tun di beri kesihatan yang baik, dan Allah ampun semua dosa tun sebelum pergi. Aminnn 
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: