Sabtu, 26 Mei 2018

Polis Tolak Coklat Siti Kasim

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Polis Tolak Coklat Siti Kasim

KUALA LUMPUR: Polis enggan menerima pemberian beberapa bungkusan coklat daripada peguam Siti Zabedah Kasim, atau Siti Kasim bersama beberapa orang awam di Balai Polis Hartamas di sini petang Sabtu.

Mereka dilihat tiba di pekarangan balai polis berkenaan dengan membawa beberapa kotak berisi coklat pelbagai jenis pada pukul 4 petang.

Bagaimanapun pemberian kesemua mereka yang ingin menghadiahkan coklat kepada warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) ditolak oleh anggota dan pegawai di balai polis itu.
Mereka juga tidak dibenarkan memasuki ke dalam balai polis berkenaan.

Kumpulan yang diketuai Siti Kasim itu kemudian bertindak menyerahkan kesemua coklat berkenaan kepada anggota Bomba dan Penyelamat Sri Hartamas di balai yang terletak bersebelahan.

Siti Kasim menganjurkan kempen 'Jom Bagi Coklat Kat Abang dan Akak Polis' itu menerusi laman Facebooknya.

Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Seri Mazlan Lazim berkata polis Kuala Lumpur mengucapkan terima kasih kepada orang ramai kerana sudi menghadiahkan coklat sebagai tanda penghargaan kepada polis pada Sabtu.

“Bagaimanapun polis Kuala Lumpur tidak dapat menerimanya kerana ada prosedur operasi standard (SOP) tertentu (yang mesti dipatuhi),” katanya ketika dihubungi Bernama di sini, Sabtu.

Pemeriksaan Bernama di laman peristiwa Facebook yang dicipta Siti Kasim mendapati ramai netizen mendakwa pemberian coklat kepada anggota dan pegawai polis di kawasan lain turut ditolak.

loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: