Sabtu, 2 September 2017

NASIHAT TERAKHIR DARI JENAZAH TERSENYUM

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
NASIHAT TERAKHIR DARI JENAZAH TERSENYUM

Kisah sayu disebalik gambar viral jenazah tersenyum|Viral dilaman media sosial sosok mayat seorang lelaki yang meninggal dalam keadaan tersenyum manis pada 29 Agustus 2017 pukul 11.00
Sejak gambar berkenan di muat naik dalam media sosial Ramai natizen yang bertanya siapakah gerangan lelaki tersebut?
Dimaklumkan lelaki itu adalah  Haris Hilmawan Jundani seorang Al-Hafidz juga merupakan seorang suka relawan yang merantau sebagai pendakwah bebas.
Menurut lelaki yang mengaku rakan sekolah arwah, beliau adalah abang kelasnya di Ma’had Aly An-Nu’aimy Jakarta dan Ma’had Tahfiidzul Qur’an Saalim ‘Awwad Al-Jandal.
Arwah adalah seorang yang sangat bersopan santun,beliau juga murid penghafal AL-Quran terbaik dan tercepat di ma’had kami.
Pernah sekali kami pergi mendaki gunung dan arwah membawa turun seguni sampah yang dia kutip sendiri di puncak gunung.katanya

Sebelumnya pada 20 mei 2017 lalu, arwah Haris Hilmawan juga pernah mendapat penghargaan Al-Hafidz terbaik dari duta besa arab saudi.
Dikabarkan arwah meninggal dunia akibat penyakit meningitis dimana Otak dan sistem saraf mengalami infeksi sejak setahun lalu.
Nasihat terakhir arwah:
Sudah lengkap yang kau punya dengan titel dan hafalanmu. Mungkin hanya satu kekuranganmu entah apa bisa diterima ilmu dan hafalanmu untuk masyarakatmu? Kalau perlu pergilah seperti *Hamas Al-Barqi(adik kelas saya di Al-Kahfi dan adik kelas Al-Marhum dari MA Ma’ahid hingga di Nu’aimy)*yang merantau dakwah ke pulau Irian dan buktikan baktimu pada agama yang mulia ini”
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: