Selasa, 26 September 2017

Koleksi Harta Karun Yang Disembunyikan Ratu Elizabeth di Istana Balmoral, Scotland.

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Koleksi Harta Karun Yang Disembunyikan Ratu Elizabeth di Istana Balmoral, Scotland.

Baru-baru ini gabenor Jeneral Australia, Peter Cosgrove, baru-baru ini berkesempatan mengunjungi kediaman Ratu Elizabeth di istana Balmoral, Scotland.
Momen tersebut diabadikan oleh jurukamera media. Menariknya, antara banyak foto saat-saat pertemuan mereka turut terlihat barang-barang mewah yang dipercayai "disembunyikan" Elizabeth di kediamannya.
Berdasarkan beberapa foto, kelihatan Ratu Elizabeth tidak menggantikan beberapa perabot di ruang tamu termasuk dua kerusi yang dilapisi kain bermotif corak tumbuhan pakis, dan sofa kain berwarna hijau mint. Karpetnya juga masih sama berwarna hijau.
Ketika Ratu berjabat tangan dengan Peter Cosgrove, terlihat ada sebuah iPod silver di belakangnya. Gajet itu berada di atas meja dekat sofa. Namun tidak dinyatakan jenis muzik yang sering didengari oleh pemegang tahta Kerajaan Inggeris tersebut. Wanita berusia 91 tahun ini memang diketahui senang dengan suasana klasik.
Foto-foto tersebut juga merakamkan satu set candlestick putih, yang diyakini warisan dari nenek moyangnya Ratu Victoria. Usia candlestick itu dipercayai sudah mencapai lebih dari 150 tahun.
Ruangan itu juga memiliki jam emas antik yang diletakkan di atas sebuah almari. Jam tersebut dipercayai telah berada di posisi tersebut selama 40 tahun. Fakta itu tambah kukuh, berdasarkan foto Ratu dan Putera Philip pada tahun 1976.
Tidak keseorangan, dalam kunjungan tersebut Peter Cosgrove turut ditemani isterinya, Lady Cosgrove.
Sementara itu, antara barang antik lain yang dapat dilihat di ruang tamu berkenaan ialah sebuah lukisan Ratu Victoria yang tergantung di dinding. Lukisan itu dipercayai sebagai salinan lukisan karya Sir Edwin Landseer pada tahun 1986.
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: