Sabtu, 14 Oktober 2017

Dato K Bongkar Kerenah Siti Sepanjang Hamil

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Dato K Bongkar Kerenah Siti Sepanjang Hamil



TEKA-TEKI mengenai berita kehamilan Datuk Siti Nurhaliza Tarudin sejak beberapa bulan lalu akhirnya terjawab apabila penyanyi tersohor itu mendedahkan dia kini sedang hamil empat bulan.

Siti, 38, mendedahkan mengenai perkhabaran gembira itu dalam satu sidang media khas yang diadakan di kediamannya di Bukit Antarabangsa, Ampang Selangor pada malam Jumaat.



“Selama ‘menyepi’ seketika banyak berita dan spekulasi mengenai diri saya yang diperkatakan dan dikongsi atau tular di media sosial.

“Namun saya memilih untuk berdiam diri sahaja kerana ada fokus tersendiri selama waktu saya berehat ini.




“Setelah melalui fasa dan tempoh tertentu, saya dan suami mencapai kata sepakat untuk mengumumkan kepada anda semua bahawa saya sedang hamil empat bulan,” katanya menerusi sidang media khas itu.

Selain itu Siti mendedahkan dia sebelum ini pernah beberapa kali melakukan rawatan feterliti bagi mendapatkan cahaya mata dan bersyukur usaha itu akhirnya berjaya.

“Sebelum ini ada bertanya sama ada saya tidak berusaha mendapatkan cahaya mata dan sebenarnya sudah beberapa kali saya cuba lakukan rawatan feterliti.

“Alhamdulillah selepas 11 tahun berkahwin, akhirnya Allah memberikan kami rezeki dan tiada kata dapat menggambarkan perasaan saya.



“Terima kasih kepada semua yang sentiasa mendoakan saya dan suami dikurniakan cahaya mata. Saya hargai setiap doa anda,” katanya.

saksikan video pengakuan Dato K:

Turut hadir pada sidang media itu adalah suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa dan ahli keluarganya.

Pada Julai lalu, kecoh apabila kononnya satu sampel darah individu dicatatkan atas nama 'Siti Nurhaliza Tarudin' telah dihantar ke sebuah makmal patalogi dan klinikal di Petaling Jaya oleh sebuah hospital.

Bagaimanapun tidak dipastikan sama ada nama berkenaan merujuk kepada penyanyi Siti Nurhaliza atau pun individu lain yang mempunyai nama serupa.

Berdasarkan ujian makmal dan laporan pemeriksaan terhadap sample atas nama berkenaan, individu itu dikatakan hamil antara empat dan lima minggu.

Pada 1 Disember 2015, Siti Nurhaliza berkongsi rasa sedihnya dengan peminat selepas dia mengalami keguguran yang ketika itu baru berusia dua bulan.

Siti dan Datuk K berkahwin pada 21 Ogos 2006.


Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya. PERTAMANYA, SETELAH MELALUI FASA DAN TEMPOH TERTENTU, SAYA DAN SUAMI MENCAPAI KATA SEPAKAT UNTUK MENGUMUMKAN KEPADA ANDA SEMUA BAHAWA SAYA SEDANG HAMIL EMPAT BULAN. ALHAMDULILLAH, TIADA KATA YANG DAPAT MENGGAMBARKAN RASA SYUKUR DAN GEMBIRANYA KERANA ALLAH MEMBERIKAN KURNIAAN YANG TERLALU AGUNG INI SELEPAS 11 TAHUN KAMI BERSABAR. INILAH JUGA MENJADI SEBAB UTAMA KENAPA SAYA MEMILIH UNTUK BEREHAT KERANA KANDUNGAN DAN BAYI INI MENJADI KEUTAMAAN SAYA. 2. TUJUAN SAYA MEMBUAT PENGUMUMAN DAN PENJELASAN INI JUGA ADALAH SUPAYA PIHAK YANG BERURUSAN DENGAN PENGURUSAN SAYA, SNP MEMAHAMI KEADAAN SAYA YANG TIDAK DAPAT MEMENUHI SEBARANG UNDANGAN SEJAK BEBERAPA BULAN LALU DAN JUGA UNTUK SUATU TEMPOH PADA MASA DEPAN. SUKA UNTUK SAYA KONGSI RASA SYUKUR DAN GEMBIRA KERANA SAYA MASIH DIBERI MENERIMA UNDANGAN UNTUK MENGADAKAN KONSERT, PERSEMBAHAN, KEMUNCULAN DI TELEVISYEN DAN RADIO SERTA MENJADI JURUCAKAP KEPADA PELBAGAI PRODUK. SAYANG SEKALI, KEBANYAKANNYA TIDAK DAPAT SAYA PENUHI. BAGAIMANAPUN, SAYA JUGA HARUS MELUNASKAN BEBERAPA TUGASAN JUGA SELEPAS INI YANG BERSESUAIAN DENGAN KEADAAN SAYA. 3. SEMOGA DENGAN PENJELASAN SAYA INI, SEGALA TANDA TANYA DAN DESAS DESUS SELAMA INI, TELAH TERJAWAB KERANA SAYA MEMUTUSKAN UNTUK BEREHAT DISEBABKAN OLEH KEHAMILAN SULUNG INI.
A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: