Ahad, 15 Oktober 2017

Balikla Mak....Kesian Adik

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Balikla Mak....Kesian Adik

IBU… KENAPA TINGGALKAN KAMI??? MACAM MANA KAMI NAK MAKAN… ADIK SELALU MENANGIS TANYA MANA IBU… KENAPA BUAT KAMI MACAM NI???


(VIDEO) Ayah Baru Meninggal, Ibu Lari & Tinggalkan 4 Orang Anak Masih Kecil TERBIAR !!!

Luluh hati melihat perjuangan seorang kanak kanak lelaki berusia 10 tahun yang terpaksa berhenti sekolah semata-mata untuk menjaga tiga adiknya yang masing–masing berumur tujuh tahun,dua setengah tahun dan 5 bulan.

Ketika dikunjungi pemberita di rumahnya Desa Wargaluyu jawa barat,si adik menangis ketakutan dengan kedatangan media ,lembut si abang memeluk dan menenangkan adik perempuannya yang berusia dua setengah tahun.

Masih di ruangan yang sama,terlihat bayi comel lelap tertidur ditilam lusuh dengan botol susu yang nampak tawar masih melekat di mulut.sesekali abangnya membetulkan selimut dibagian kaki adiknya.

Info empat beradik yatim satu rumah ini di viralkan pertama kali oleh Akaun Lambe turah,hingga menjadi liputan media indonesia.


Dimaklumkan bapa kanak-kanak berkenaan telah meninggal dunia 3 bulan lalu akibat sakit,manakala ibunya pergi meninggalkan mereka tanpa sebarang pesan.

Anak yang bayi di urus oleh abangnya yang berusia 10 tahun,anak perempuan yang berumur dua setengah tahun di urus oleh abangnya yang berumur 7 tahun.

Begitulah kehidupan mereka sehari hari,mereka selama ini diberi makan oleh jiran dan penduduk kampung yang perihatin,sekiranya pemerintah tidak mengambil langkah untuk menyelamatkan mereka, mohon sesiapa yang peduli mengambil  sebagai anak angkat,tulis akaun tersebut.

Selepas VIRAL 4 Anak Kecil Terbiar, Inilah Keadaan Terkini Buat Netizen LEGA !!! |Sejak beberapa hari lalu viral dilaman media sosial berkait kes 4 beradik ditinggal mati bapa ibu pula entah ke mana di jawa barat.


Selepas VIRAL 4 Anak Kecil Terbiar, Inilah Keadaan Terkini Buat Netizen LEGA !!!

Selepas Viral Bantuan Tak Berhenti Mengalir|Sejak beberapa hari lalu viral dilaman media sosial berkait kes 4 beradik ditinggal mati bapa ibu pula entah kemana di jawa barat.
Susulan kes viral kerkenan Camat Tanjungmedar, E Heri Purnama mengatakan pihaknya telah membentuk satu tim untuk menangani anak yatim yang ditinggal ibunya itu, Ahmad Revan Febriana dan ketiga adiknya yang masih berusia 5 bulan.
“Banyak bantuan yang datang selepas kes viral dilaman media sosial dan harus dibentuk tim untuk mengurus bantuan karena tak mungkin anak kecil itu mengurusnya sendiri.
Tim ini juga ikut membantu mengasuh anak-anak ini, Kami sudah menghubungi ibunya melalui telepon tapi belum tersambung,” kata Heri.
Ia mengatakan jika ibunya pulang, maka akan diberi bantuan modal untuk berusaha dan membiaya kehidupan mereka.
“Untuk kepastian, kami menunggu ibunya pulang dan kalau sulit dihubungi akan menghubungi keluarga dari bapanya yang ada di Jakarta,” katanya.
Hingga ke hari ini Bantuan terus mengalir ke anak yatim ini. Badan Amil Zakat Nasional (BAZNas) Sumedang mengirimkan bantuan makanan dan juga uang.
“Kami akan terus membantu keluarga ini dan nanti akan diberi bantuan modal untuk mereka, ” kata Ali Badjri, Ketua BAZNas Sumedang.

loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: