Khamis, 12 Oktober 2017

Misteri Pokok Condong di New Zealand

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Misteri Pokok Condong di New Zealand 

Ada yang unik di New Zealand . Ada kumpulan pokok yang berdiri condong , Maklum saja , pokok – pokok ini ditiup angin dari Antartika terus menerus .

Sungguh menakjubkan dengan bentuk hutan ini , anda boleh melawat Slope Point .
Dari Amusing Planet , kawasan ini berada di paling utara South Island , New Zealand . 

Bentuk pokok yang aneh ini semata – mata kerana terpaan angin sejuk yang tanpa henti dari Antartika . Angin barat daya yang sejuk ini membuat pokok membengkok , condong dan seperti ditiup angin kencang .

Slope Point biasanya menjadi tempat untuk haiwan ternakan seperti kambing biri-biri . 


Tidak ada penduduk yang tinggal di sini . Meski ada sebuah rumah di sebalik pokok – pokok , tetapi rumah tersebut tidak berpenghuni . 

Selain pemandangan hutan berpohon condong , kawasan ini juga mempunyai panorama tebing nan memukau .

Tepian tebing laut yang terhad dengan tebing menyajikan pemandangan yang seperti lukisan . Jika ingin bergambar dan mengabadikan hutan condong ini , boleh melawat tempat ini dengan mengikuti papan petunjuk jalan berwarna kuning .


Papan ini menunjukkan jarak dari titik tersebut ke Khatulistiwa atau ke Kutub Selatan . Nah , hutan pokok condong ini boleh sampai kira-kira 20 minit jalan kaki dari papan manual berwarna kuning tersebut . 

Tidak jauh dari sana , ada juga menara rumah api yang menggunakan tenaga matahari . Menara ini berada tidak jauh dari padang ladang.
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: