Isnin, 18 Disember 2017

Juara Asia Got Talent ‘Sacred Riana’ .. Guna SAKA Untuk Menang?

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Juara Asia Got Talent ‘Sacred Riana’ .. Guna SAKA Untuk Menang?

Ahli magik, The Sacred Riana mungkin kelihatan menakutkan dan menyeramkan namun persona yang pelik inilah telah menambat hati juri untuk dinobatkan sebagai juara Asia’s Got Talent musim kedua.

The Sacred Riana atau nama sebenarnya Mari Antoinette Riana Graharani telah mengalahkan lapan finalis lain untuk memenangi AS$100,000 (RM408,300) malam tadi.

Keputusan berdasarkan undian penonton semata-mata.
Berambut hitam panjang paras pinggang yang disikat kedepan dan reaksi wajah eksentrik telah mencuri perhatian sejak dari peringkat ujibakat lagi.
Malah, semua persembahannya telah ditonton oleh lebih 70 juta pengunjung di Facebook dan Youtube.
Namun, apa yang mencuri tumpuan sebenarnya reaksi salah seorang juri tetap rancangan itu, Anggun yang menjadi subjek untuk pertunjukan magik menyeramkan pada peringkat akhir.
Riana melulu turun dari pentas dan mendapatkan Anggun sebelum menyapu serbuk hitam ke tangan penyanyi itu sambil membacakan ritual yang tidak difahami.
Dalam keadaan kaget dan terkejut selepas menyapukan serbuk hitam itu, timbul lukisan berbentuk bintang pada tangan Anggun.
Riana kemudiannya berlari semula ke pentas mendekati sebuah kotak dan menyeru kemunculan ‘syaitan’ dalam bacaan ritual lain.
Pentas itu dibanjiri oleh hampir 20 ‘makhluk’ mengerikan yang keluar daripada kotak kecil itu sebelum Riana menghilangkan diri.
Namun, Riana muncul sekelip mata di belakang Anggun yang menjerit ketakutan.
Tidak percaya? Saksikan sendiri persembahan menakutkan Riana pada peringkat akhir Asia’s Got Talent 2.
Acara Got Talent di Asia pada hari Jumaat (27/10/2017) hari ini mempamerkan tindakan penyihir Indonesia, Riana.
Dalam tindakan Riana berdandan dengan solek tipikalnya dan diiringi oleh seorang tokoh anak patung kecil.Lengkap dengan pakaian gadis sekolah dan rambut yang menutup wajahnya, Riana menunjukkan tindakannya.Aura mistik merasakan di pentas dengan tiga hakim, David Foster, Anggun Cipta Sasmi, dan Jay Park.
Ketika memulakan aksi itu, dua hakim, David dan Anggun, meratap ketika Riana jatuh patungnya dan keluar dari panggung.
Tindakan Riana dalam video youtube selama kira-kira 5 minit 18 saat ia berjaya mengagumkan penerjemah dan penonton.
Walau bagaimanapun, di belakang angka mistik yang mencipta Riana, ternyata dia adalah seorang gadis manis yang ceria.
Wajah Sacred Riana ketika tidak buat persembahan .. biasa je kan ..
Mengikut kata Gary Laja Berasuk  ” Kejadian yang pernah dirakam oleh cctv, yang asal nya dikira prank atau pesulap biasa, nama setelah diteliti dan disiasat ternyata ia bukan.. ”
Ini sebelum Sacred Riana menjadi popular dan masuk Asia Got Talent .. video ini di upload di Youtube pada 2013 dan rakaman ini adalah pada 2011.
RAKAMAN ASLI yang tiada edit

sumber:  http://gedebakviral.com/juara-asia-got-talent-sacred-riana-tapi-adakah-dia-benar-ada-saka-mari-lihat-video-sebelum-dia-masuk-agt2017-pasti-meremang/
Siapakah The Sacred Riana ??
Gadis yang dilahirkan di Jakarta pada 13 Julai 1992 adalah penyihir sayap ahli sihir Bizarre dan terkenal memiliki kepakaran Telekinesis.
Riana mengikuti arena pencarian bakat The Mentalist Next dan berjaya menjadi Runner-Up dalam acara tersebut.
Riana merupakan anak sulung dari 2 bersaudara. Sejak kecil, Riana memang sudah menyukai sulap. Dia sangat mengidolakan pesulap terkenal yaitu David Copperfield. Dibantu dengan bimbingan ayahnya sebagai seorang pesulap juga, Riana tumbuh dewasa menjadi seorang mentalis yang handal, terutama dalam keahlian telekinesis. Hingga pada akhirnya Deddy Corbuzier memilihnya tanpa seleksi untuk menjadi peserta The Next Mentalist di Trans7.
Riana mempunyai karakter yang berbeda dari yang lain, menyeramkan, misterius dan tak banyak bicara. Permainan yang ditampilkan Riana selalu mengundang decak kagum sekaligus menyeramkan, tak heran banyak orang yang menganggap Riana itu adalah jelmaan dari makhluk gaib, namun itu hanya rekayasa semata yang dibuat oleh Deddy Corbuzier untuk menjelaskan bahwa hal-hal gaib seperti itu dapat diciptakan melalui teknik ilusi. Dalam perjalananya di The Next Mentalist, Riana berhasil bertahan sampai babak final namun tidak menjadi pemenang di ajang ini atas penilaian Deddy Corbuzier dan hanya menjadi runner-up.-wikipedia









Edited by : Team Media2020.net
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: