Ahad, 3 Jun 2018

Inilah Rebecca Yang Menembak Razan Ketika Sedang Bertugas Di Bumi Palestin

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Inilah Rebecca Yang Menembak Razan Ketika Sedang Bertugas Di Bumi Palestin
BEKAS sukarelawan Humanitarian Care Malaysia Berhad (MyCare) maut selepas ditembak di dada oleh rejim Zionis ketika memberikan bantuan perubatan di perkampungan Khua’za, Gaza, semalam.


 Ketua Pegawai Eksekutif Humanitarian Care Malaysia (MyCARE), Kamarul Zaman Shaharul Anwar berkata, mangsa, Razan Ashraf Najjar, 21, yang juga warga Palestin pernah menjadi sukarelawan badan bukan kerajaan (NGO) itu tahun lalu.

 “Dia (Razan) membantu menghulurkan bantuan makanan disediakan MyCARE kepada pelarian di Gaza sepanjang bulan Ramadhan, tahun lalu. Bagaimanapun, tahun ini, dia tidak bertugas sebagai sukarelawan MyCare kerana bertugas sebagai paramedik.

 “Saya terkejut sebaik dimaklumkan mengenai berita kematiannya yang dianggap kejam kerana dibunuh ketika menjalankan tugas membantu insan yang memerlukan,” katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur, hari ini. Kamarul berkata, Razan ada menyuarakan hasratnya untuk meneruskan aktiviti sukarela, namun tidak sempat menyempurnakan sepenuhnya niat baiknya itu.

 “Semoga pemergian Razan menjadi motivasi kepada sahabat kami di Palestin untuk terus berjuang. “Orang ramai yang mahu menghulurkan sumbangan boleh menghubungi talian MyCare, 03-89412341 untuk maklumat lanjut,” katanya.

 Menerusi Facebook MyCare, Razan dikatakan pernah menyuarakan hasratnya untuk ‘gugur’ sebagai syahid. “Boleh sahaja jika saya (Razan) hanya bekerja di hospital. Tetapi saya lebih suka untuk berada di barisan hadapan bersama-sama para sahabat saya di lapangan.

 “Setiap hari akan ada yang gugur syahid di Gaza dan mereka itu lebih mulia dari saya. Saya mengharapkan saya juga syahid seperti mereka,” katanya yang dipetik melalui Facebook NGO terbabit.

       

PALESTINE
Rebecca gadis dari Amerika berketurunan yahudi yang telah menembak Razan Najjar ketika sedang bertugas. Dan dia telah menaikkan statusnya di facebook berbangga atas dirinya kerana dapat membunuh rakyat Palestin!

Sebarkan! Agar kematian Razan Najjar terbela..
Sumber: Nurul Airiz
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: