Selasa, 14 November 2017

Anak Perempuan Ku Berusia 9 Tahun Kerap Kali Bermain Di Rumah Jiran,Akhirnya Ku Sedari Ini Yang Berlaku

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Anak Perempuan Ku Berusia 9 Tahun Kerap Kali Bermain Di Rumah Jiran,Akhirnya Ku Sedari Ini Yang Berlaku

Kejadian ini dapat dikenal pasti ababila Cik Liu selalu ternampak seluar dalam anak perempuannya mempunyai bintik-bintik merah seperti darah, akhirnya Cik Liu membawa anaknya berusia 9 tahun ke hospital untuk pemeriksaan.


Ternyata selepas pemeriksaan dari doktor amat mengejutkannya apabila dia mendengar doktor mengatakan bahawa anaknya telah diperkosa, selaput daranya telah pecah, bengkak pelvik, vagina dan ginekologi yang lain.
Apabila Cik Liu cuba bertanya kepada anaknya, dia sangat terkejut apabila anaknya berkata bahawa pelakunya adalah jiran mereka dan semakin menyakitkan, tragedi ini telah berlaku selama 3 tahun di mana mereka sebagai ibu bapa tidak tahu apa-apa.
Lelaki itu telah ditahan oleh polis pada masa ini.
4 tahun yang lalu keluarga Liu berpindah ke Guangzhou dan membuka perniagaan hotel kecil. Pada awal bulan Julai tahun lepas, Cik Liu mendapati bahawa anak perempuannya yang berusia 9 tahun XiaoQi berulang-ulang mengalami luka dan ada darah pada seluar dalamnya. Apabila dia membawanya ke doktor, dia diberi ubat herba Cina sahaja.

Setelah mengambil ubat dari doktor, peliknya bintik-bintik darah masih muncul lagi.
Liu bertanya kepada anak perempuannya, “Adakah ada yang pernah menyentuh anda?” XiaoQi hanya mengangguk dan memberi isyarat bahawa jiran Qin mereka melakukannya.
Qin tinggal berdekatan dengan rumah mereka, dia berusia 50 tahun, XiaoQi kerap pergi ke rumahnya.

Apabila mendengar ini, Cik Liu begitu terkejut dan tidak lagi membenarkan anaknya bermain di rumah. Liu hanya menyedari bahawa Qin adalah orang yang sangat pendiam, dia sangat jarang keluar dari rumah.
Beberapa kali Cik Liu bertanya kepada nakanya, XiaoQi hanya  “Saya tidak tahu!” atau “Saya lupa!”
Kemudian sehingga 5 Ogos, Cik Liu bertanya sekali lagi , XiaoQi jawab dengan keadaan begitu takut dan menggeletar kemudian berbisik kepada ibunya, “Ibu, jika saya memberitahu anda, saya akan hamil?”
Liu tahu bahawa Qin memberi amaran kepada anaknya supaya tidak memberitahu sesiapa. Akhirnya dalam keselesaan yang disediakan oleh ibunya, semuanya perlahan-lahan mulai terungkap. Dia menjelaskan bahawa Qin telah menyentuh alat kelaminnya berkali-kali.
Selepas mendengar segala-galanya dan anggap bahawa ini bukan perkara yang remeh, Cik Liu mengambil anaknya untuk buat pemeriksaan lanjut di hospital. Setelah mendengar keputusan dari doktor, Cik Liu sangat terkejut. Doktor mengatakan bahawa anak perempuannya mengalami pecah selaput dada, keradangan pelvik, keradangan faraj dan pembengkakan ginekologi yang lain.
Doktor mencadangkan agar Liu segera melaporkan kejadian itu kepada polis. Akhirnya, polis juga datang ke rumah Qin untuk menangkapnya. Kemudian XiaoQi memegang tangan ibunya dan berkata, “Ibu, saya takut!”
Selepas Qin ditangkap oleh polis, beberapa hari kemudian XiaiQi hanya berani untuk mendedahkan segala-galanya.
Anak perempuannya menjelaskan bahawa pada masa ini Qin memerintahkan XiaoQi untuk datang ke rumahnya setiap hujung minggu tepat pada waktunya. Apabila tiba di rumahnya, Qin akan membawanya menonton di komputernya dan perlahan-lahan menyentuh bahagian tubuh XiaoQi ke alat kelaminnya.

Selepas mendapat penjelasan daripada XiaoQi, polis segera mengambil video CCTV 6 bulan yang lalu yang merakam ke arah rumah Qin dan ia dilihat hampir setiap hujung minggu sekitar 9 pagi XiaoQi pergi ke rumah jirannya.
Semakin lama keadaan tidak menjadi lebih baik. Dari peristiwa-peristiwa yang dialami oleh keluarga Liu, kita sebagai ibu bapa mesti lebih waspada lagi, buddy cerita pendek.
Sekiranya anda telah membaca artikel ini, cerita pendek hanya ingin diberitahu, sebagai ibu bapa, anda tidak boleh diam sahaja. Cuba mengajar anak-anak anda bahawa “orang yang tidak dikenali” tidak boleh melihat mereka telanjang dan “orang yang tidak dikenali” juga tidak boleh menyentuh bahagian badan mereka untuk apa-apa sebab.
Sebagai ibu bapa juga, perlu mengawal emosi anda, jangan terlalu menghina anak-anak anda, kerana jika ada yang berlaku, alasan yang paling mungkin mereka “tidak mahu” memberitahu anda adalah kerana mereka takut dimarahi.
Akhir-akhir ini kes-kes penyalahgunaan terhadap anak-anak di bawah umur amat berleluasa. Oleh itu, adalah penting untuk ibu bapa mengambil tindakan bijak sebelum perkara-perkara yg tidak diingini berlaku.
Mudah-mudahan artikel ini berguna,
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: