Ahad, 22 Januari 2017

Ramai puji lelaki ini sudi bantu backpacker

terimakasih sudi like
loading...
Loading...

Ramai puji lelaki ini sudi bantu backpacker




Oleh Hanif Ismail 

Niat di hati nak tolong dua pelancong kaki travel ini. Alhamdulillah, Allah pun gerakkan hati untuk memberi pertolongan kepada mereka berdua ini. 

Niat di hati untuk sesuatu perkara yang baik. InshaAllah hasilnya baik juga. Latar belakang jahat atau baik, kenal ataupun tidak, kalau hati berniat nak tolong, berilah bantuan. Hasilnya, kalau kita ditimpa musibah ataupun tidak, itu Allah yang tentukan.




Jumpa Ben Errington dan Tom De Blauwe di Tol Juru, katanya nak pergi ke Cameron. Terus aku berhentikan kereta. Bersembang dalam bahasa inggeris rojak sedikit. Kemudian aku terus setuju bagi bantuan yang mampu. 

Umur mereka baru 20 tapi dah travel ke tempat orang. Seorang dari Belgium, seorang lagi dari Scotland. 




Setakat mana yang aku mampu beri pertolongan, inshaAllah aku beri. Cuma mampu beri pertolongan dari segi makan dan hantar sampai ke Taiping. Kemudian mereka sambung semula berjalan kaki ke Cameron. 

Kalau ada warga Facebook ternampak mereka berdua di sekitar lebuh raya menghala ke selatan sebelum nak sampai ke exit Cameron, hulurkanlah bantuan. Hari ini kita tolong orang, mana tahu akan datang kita susah dari mereka berdua ini, orang akan tolong kita pula.


loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: