Rabu, 23 Mac 2016

Rumah Terbalik, Kaki Pijak Siling

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
GAMBAR: Rumah Terbalik, Kaki Terpaksa Berpijak Di Siling:




balik07.transformed.jpg

Fenomena rumah terbalik kini menerjah Taiwan apabila sebuah rumah tiga tingkat dibina dengan semua kelengkapannya turut dalam keadaan terbalik.

Semua barangan di dalam rumah itu, tidak kiralah sinki dan katil bertingkat, meja makan, bilik air malah tempat pendiang api dilekatkan pada siling rumah yang dibina dengan kos AS$600,000 (RM2.5 juta) itu.



balik01.transformed.jpg




balik02.transformed.jpg

Rumah berwarna pastel di Huashan Creative Park, Taipei itu dibina sekumpulan arkitek Taiwan dan dibuka kepada ratusan pengunjung, hujung minggu lalu.

Pelancong mengambil kesempatan merakam gambar di dalam rumah itu, yang berkeluasan 300 meter persegi bagi ruang lantai, termasuk cuba meletakkan kasut ke dalam almari yang dilekatkan pada siling dan menyentuh pinggan makan di atas meja yang berada di atas kepala mereka.



balik03.transformed.jpg




balik04.transformed.jpg

Tarikan terbaru diilhamkan daripada rumah anak patung yang dibina sebagai sebahagian daripada satu pameran di Taiwan, juga mempunyai kereta yang dilekatkan ke siling.

Rumah yang mengambil masa kira-kira dua bulan untuk dibina, dirancang dikekalkan di taman kreatif itu selama lima bulan sebelum ditutup pada 22 Julai.



balik05.transformed.jpg




balik06.transformed.jpg


Sumber: myMetro
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: