Rabu, 20 September 2017

Dapur Sempit...Begini Cara Menghiasnya

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
Dapur Sempit...Begini Cara Menghiasnya

Tips Menghias Ruang Dapur Yang Sempit
Ruang dapur merupakan antara ruang yang kerap digunakan di hampir setiap rumah. Selain menjadi tempat memasak, dapur juga kerapkali dijadikan ruang untuk menjamu hidangan yang sedap-sedap kepada keluarga dan para tetamu yang berkunjung.

Ruang dapur yang luas memang menjadi idaman namun kadang kadang agak sukar untuk menghias ruang dapur yang sempit. Kalau letak terlalu banyak barang di dalamnya, pasti akan nampak berselerak dan hilang rasa keselesaan bila berada di dapur.

Dalam artikel ini, saya nak kongsikan dengan anda beberapa tips ringkas untuk menghias ruang dapur yang agak kecil saiznya. Kalau betul cara susunan barang dan dekorasi di dapur, jangan terkejut jika dapur anda akan tetap nampak elegan dan selesa biarpun sempit.


Tips Menghias Ruang Dapur Yang Sempit

1) Pilih tema yang sesuai untuk dapur anda. Kurangkan dekorasi untuk memastikan ruang dapur nampak lebih luas dan tidak sarat.

2) Pilih warna cat yang cerah untuk dinding dan kelengkapan dapur. Warna yang cerah akan membuatkan ruang dapur kelihatan lebih luas.

3) Pastikan saiz kelengkapan dapur seperti ketuhar, peti sejuk, meja dan sebagainya tidak terlalu besar. Pilih saiz yang sesuai agar ia tidak mengambil terlalu banyak ruang di dalam dapur anda.

4) Jika terdapat tingkap di dalam dapur anda, pastikan anda memilih corak dan warna fabrik langsir yang sesuai. Fabrik langsir yang lebih nipis, dapat membantu ruang dapur anda mendapat lebih pencahayaan.

5) Jika ingin memasang kabinet dapur yang melekat ke dinding, guna keseluruhan ruang atas dinding secara bijak untuk menjimatkan ruang.

Semoga lima tips ringkas ini dapat memberikan idea kepada anda untuk menghias ruang dapur agar kelihatan lebih luas, kemas dan selesa.
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: